سایت باحال و تفریحی

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

سایت باحال و تفریحی

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

طرز تهیه ماسک آلوئه ورا

اولین ماسک صورت در انگلستان در قرن ۱۸ توسط یک خانم اختراع شد. ماسک صورت خمیر نرم و صافی است که به صورت یک لایه بر روی پوست مالیده می‌شود و برای یک مدت زمان معین روی پوست باقی می‌ماند.

خواص ماسک صورت

ماسک صورت چیست؟

یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبتی پوست برای خانم‌ها ماسک‌ها با انواع و اقسام رایحه هستند؛ که استفاده از آن‌ها ساده و نتایجی چشمگیری دارد.خانم‌ها اعتقاد دارند تنها بعد از دوبار استفاده از ماسک‌های صورت آلوئه ورا؛ پوستی شفاف، سفت‌ و خوشرنگ را تجربه خواهید کرد.

ماسک‌های صورت؛ جزء بهترین و کامل‌ترین مواد مراقبتی و درمانی برای پوست هستند. و همه وظایف شما، درقبال پوست‌تان را به‌خوبی انجام می‌دهند.

برخی از ماسک ها با آب ولرم شسته می‌شوند، برخی دیگر با دست کنده یا برداشته می‌شوند. مدت زمان استفاده از ماسک به نوع ماسک بستگی دارد، اما می‌تواند بین سه دقیقه تا ۳۰ دقیقه و بعضی اوقات کل شب باشد.

ماسک‌ها اگر متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب شوند، می‌توانند با از بین بردن چربی‌های اضافه، بیرون کشیدن آلودگی و ناخالصی‌ها‌ و پاک کردن منافذ پوست در مرطوب کردن و شادابی پوست موثر باشند.

ویژگی های یک ماسک صورت خوب

• ماسک ها؛ نرم و عاری از ذرات زبر و خشن هستند.
• ماسک باید برای پوست بی‌ضرر بوده و باعث ایجاد تغییرات خاص روی صورت نشوند.
• یک ماسک باید به راحتی بر روی پوست گذاشته و برداشته شود.

چگونگی تاثیر ماسک صورت بر سلامت پوست شما

هر ماسک صورت برای یک نوع خاص از پوست ساخته می‌شود. برای همین بسیار مهم است که شما ماسک مناسب با نوع پوستتان را انتخاب کنید. امروزه ماسک صورت یکی از مرسوم‌ترین روش های مراقبت از پوست هستند.

ماسک های پوستی می‌توانند به چندین روش مختلف پوست شما را بهبود ببخشند. ماسک صورت آلوئه ورا نیز یکی از بهترین ماسک ها برای پوست شما به حساب می‌آید.

انواع ماسک های صورت

به طورکلی شامل:

  •  انواع ماسک‌ آبرسان؛
  •  انواع ماسک ضد التهاب؛
  •  انواع ماسک پوست چرب؛
  •  انواع ماسک پوست خشک؛
  •  انواع ماسک‌‌ ضد جوش؛
  •  انواع ماسک جوانسازی؛
  •  انواع ماسک روشن کننده؛
  • انواع ماسک خنک کننده؛
  • ماسک مخصوص بعد از اصلاح؛
  •  ماسک دور چشم؛
  •  انواع ماسک صورت برای سلامت پوست؛

آلوئه ورا و خواص آن را بشناسیم

قطعا تا به حال نام گیاه آلوئه ورا را شنیده و یا از نزدیک آن را دیده‌اید. این گیاه پرطرفدار و مفید، در صنایع آرایشی و بهداشتی جایگاه ویژه‌ای دارد. آلوئه ورا از دسته گیاهان علفی است که برگ‌های ضخیم، گوشتی و بلند دارد.

اگرچه این گیاه در نواحی آفریقایی رشد می‌کند، اما امکان رشد و پرورش آن با رعایت شرایط خاص و در منزل هم امکان‌پذیر است‌. این گیاه محبوب، علاوه‌ بر آنکه در صنعت آرایشی و بهداشتی کاربرد بسیاری دارد، در صنایع خوراکی و غذایی هم استفاده می‌شود‌.

آلوئه ورا از جمله گیاهان گوشتی است که باید برگ‌های آن‌ را جدا کرده و آن را از وسط برش دهید.

خواهید دید که قسمت پر و گوشتی مانند گیاه را ماده ژله‌ای شفافی پر کرده است. این ماده ژلاتینی همان ژل آلوئه ورا است که در گذشته‌های دور و در زمان مصر باستان، از آن برای درمان زخم، سوختگی و عفونت استفاده می‌کردند.

چرا آلوئه‌ورا برای پوست مفید است

خواص ماسک آلوئه ورا

پوست برای تامین جوانی و سالم ماندن خود، نیاز به مواد مغذی و ویتامین‌هایی دارد که به وسیله آن‌ها به این اهداف برسد. آلوئه ورا انواع ویتامین‌های A,E,C,B,D و مواد مغذی از جمله زینک، منیزیم و پتاسیم را درون خود دارد.

تمامی این مواد برای پوست بسیار مفید هستند و برای درمان مشکلات پوستی به کار می‌روند. به همین دلیل این گیاه استثنایی، یکی از پرکاربردترین گیاهان برای درمان و ترمیم پوست است‌.

خواص آلوئه ورا برای پوست

همانطور که اشاره کردیم، آلوئه ورا خواص بی‌نظیری برای پوست دارد که استفاده از آن می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی‌تان را برطرف کند. از جمله خواص این گیاه برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- درمان آفتاب سوختگی

اگر مدت زیادی در معرض آفتاب و نور خوشید بوده‌اید و پوستتان دچار آفتاب‌ سوختگی شده، بهترین راه درمان آن، ماسک صورت آلوئه ورا است. استفاده از این ژل، علاوه بر تسکین پوست و کاهش التهاب ناشی از سوختگی، به احیای دوباره آن کمک می‌کند.

ژل آلوئه ورا می‌تواند به عنوان یک لایه‌بردار ملایم و اسکراب برای پوست صورتتان عمل کند. به این ترتیب سلول‌های مرده را از بین می‌برد و به تنفس بهتر پوست کمک می‌کند. این خاصیت در روشن شدن و شفافیت پوست صورت هم موثر است.

۲- درمان زخم و بریدگی‌های کوچک

با استفاده از ماسک صورت آلوئه ورا می‌توانید زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک پوست را هم از بین ببرید.

۳- آبرسان و مرطوب‌کننده قوی

آلوئه ورا می‌تواند به راحتی جایگزین انواع کرم‌های گران قیمت آبرسان و مرطوب‌کننده شود‌.

این گیاه خواص مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و خصوصا برای پوست‌های خشک بسیار مفید است. همچنین استفاده از ماسک آلوئه ورا از ایجاد چین و چروک روی پوست و پیری زود رس جلوگیری می‌کند.

۴- درمان جوش و لک‌های پوستی

اگر روی پوستتان جوش و یا لکه‌های پوستی دارید، این گیاه می‌تواند به شکل موثری آن‌ها را درمان کند.

  • جلوگیری از پیری زود رس؛
  • مرطوب نگه داشتن پوست؛
  • روشن کننده لکه های ایجاد شده در سطح پوست؛
  • خون رسانی به سطح پوست را بهبود می بخشد؛
  • بهبود لک های ناشی از بیماری های کبدی؛
  • اگزما را درمان می‌کند.

نحوه ساخت ۵ ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا

اگر چه خود آلوئه ورا به تنهایی قابل استفاده است. اما ممکن است بخواهید با استفاده از آن، ماسک های موثرتری بسازید.

  •  ماسک آلوئه ورا و اسکراب برای پوستی درخشان؛
  •  ماسک آلوئه ورا برای پوستی بدون آکنه؛
  • ماسک آلوئه ورا برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای ایجادشده در اثر آفتاب؛
  •  ماسک آلوئه ورا برای پوست چرب؛
  •  ماسک آلوئه ورا برای پوست حساس؛
  •  ماسک آلوئه ورا برای پوست خشک؛
  •  ماسک آلوئه ورا برای رفع لکه‌های تیره؛

۱- ماسک آلوئه ورا و عسل، برای تسکین پوست

عسل مزایای آرام بخشی دارد و این خاصیت عسل، آن را به یک مکمل عالی برای ماسک صورت آلوئه ورا تبدیل می کند. افزودن عسل به مخلوط آلوئه ورا می تواند قرمزی پوست را بهبود ببخشد، جای زخم را کاهش دهد و پوست را مرطوب کند.

برای ساخت این ماسگ خانگی صورت با آلوئه ورا، بلاید دقت کنید که در ترکیب عسل و آلوئه ورا، عسل کمتری استفاده کنید. به ازای ۲ نسبت آلوئه ورا، ۱ نسبت عسل اضافه کنید. در غیر این صورت ممکن است ترکیب شما خیلی چسبناک باشد.

اگر تمایل چندانی به استفاده از عسل ندارید، یکی دیگر از مواد عالی برای تسکین التهاب ، بلغور جو دوسر است، زیرا بلغور جو دوسرمی تواند مواد شیمیایی پیش التهابی موسوم به سیتوکین ها و هیستامین را سرکوب کند.

۲- ماسک آلوئه ورا و سرکه سیب، برای لایه برداری ملایم

آلوئه ورا یک لایه بردار طبیعی نیز هست. آلوئه ورا حاوی بتا هیدروکسی اسید و سالیسیلیک اسید است که به لایه برداری ملایم پوست کمک می کند. ترکیب سرکه سیب با یک ضد التهاب مانند آلوئه ورا به لایه برداری پوست کمک می کند.

۳- ماسک آلوئه و زردچوبه، برای روشن شدن پوست

برای مقابله با تغییر رنگ پوست، ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا و زردچوبه می تواند پوست را روشن تر کند. کورکومین، ماده اصلی زردچوبه، دارای فواید زیادی برای پوست است.

از خواص زردچوبه می توان به خنثی سازی رادیکال های آزاد گرفته و کاهش رنگدانه های پوست اشاره کرد. از آنجایی که آلوئه ورا به خودی خود یک داروی لکه تیرهضد لک نیز هست، افزودن زردچوبه به این مخلوط می تواند یک ماسک روشن کننده پوست عالی برای شما بسازد.

اگر نمی خواهید از زردچوبه استفاده کنید لیمو یا پرتقال با محتوای بالای ویتامین C نیز می تواند به یکدست شدن رنگ پوست کمک کند.

۴- ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا و روغن نارگیل، برای مرطوب کردن پوست

برای درمان خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست، معمولا استفاده از روغن نارگیل یا روغن زیتون توصیه می شود.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست است، به ویژه برای کسانی که از اگزما رنج می برند. هنگامی که روغن نارگیل با آلوئه ورا ترکیب می شود، ییک ماسک خانگی عالی برای آبرسانی پوست می سازد. اما در صورت مواجهه با جوش ، با احتیاط عمل کنید؛ زیرا روغن نارگیل می تواند منجر به بروز جوش شود، بنابراین اگر مستعد آکنه و جوش هستید مراقب باشید.

۵- ماسک آلوئه ورا و ماست، برای یکدست شدن رنگ پوست

برای تقویت بیشتر آبرسانی، آلوئه را با ماست ترکیب کنید تا از مزایای آن برای سلامت پوست برخوردار شوید. این ماسک می تواند به یکدست شدن رنگ پوست نیز کمک کند.

اما ممکن است بخواهید از آلوئه ورا و خواص آن بدون ساختن ماسک خانگی بهره مند شوید. درست است که ساخت ماسک خانگی صورت با آلوئه ورا می تواند برای بهبود سلامت پوست به شما کمک کند. اما همیشه وقت کافی برای ساخت ماسک خانگی صورت وجود ندارد. به همین دلیل می توانید از ماسک هایی که به طور عمده در ترکیبات آن از آلوئه ورا استفاده شده است بهره ببرید.

پرسش های مهم در خصوص ماسک صورت آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا را در دوره یائسگی میتوان استفاده کرد؟

اکثر خانم‌ها در هنگام یائسگی دچار خشکی و خارش پوست می شوند. استفاده از کرم های یا ماسک های مرطوب کننده آلوئه ورا و دوری از مواد آلرژی زا یکی بهترین راهکارهای مقابله با این موضوع است.

آیا شما ماسک صورت آلوئه ورا برای پوستهای چرب پر جوش پیشنهاد می کنید؟

بله برای دیدن نتیجهٔ محسوس، حداقل روزی یک بار و به‌مدت یک هفته باید از ماسک استفاده کنید.

برای تسکین‌ پوست چه ترکیبی را پیشنهاد می دهید؟

  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • یک قاشق غذاخوری عسل

نتیجه گیری:ما در این مقاله تلاش کردیم تا ماسک صورت آلوئه ورا؛ و خواص آن و همچنین روش تهیه ماسک صورت با آلوئه ورا؛ را برای شما به صورت دقیق شرح دهیم.

در حالی که امروزه انواع فراورده های آرایشی آلوئه ورا بخصوص ماسک صورت آلوئه ورا در بازار موجود است، ولی شما خودتان نیز می توانید در منزل این گیاه را در گلدان پرورش داده و به راحتی از این گیاه برای داشتن پوستی زیبا، شفاف و بدون لک استفاده کنید. ولی اگر امکان پرورش آن را در منزل ندارید، می توانید ژل آماده و کارخانه ای آن را از داروخانه بخرید.

آلوئه ورا یک درمان طبیعی برای انواع مشکلات پوستی است. لذا از فواید آن برای زیبایی پوست تان به درستی بهره ببرید.

منبع: onehow

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.