سایت باحال و تفریحی

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

سایت باحال و تفریحی

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

چگونه از ابتلا به کرونا ویروس پیشگیری کنیم؟


استفاده از اقدامات محافظتی اساسی در برابر عفونت یک راهکار ساده است که می تواند به جلوگیری از شیوع آن کمک کند. در قسمت زیر چند مرحله که می توانید برای محافظت از خود و دیگران انجام دهید، آورده ایم:

  
  1. در طول روز بارها و بارها دستهایتان را بشویید

شستن دست ها برای پیشگیری از کرونا

دستان خود را مرتباً با آب و صابون و یا ضدعفونی کننده های حاوی الکل بشویید. این کار می تواند به از بین بردن هرگونه ویروس کمک کرده و از شیوع میکروب ها جلوگیری کند. دقت کنید که شستن دست ها به صورت اصولی انجام شود و حداقل ۲۰ ثانیه زمان ببرد. لازم است قبل از خوردن غذا، بعد از سرفه و عطسه، بعد از فین کردن بینی و بعد از دستشویی و حمام دست هایتان را بشویید.


  1. فاصله ایمن با دیگران را حفظ کنید

به طور ایده‌آل، سعی کنید فاصه تان را به اندازه حداقل یک الی یک و نیم متر از هر کسی که سرفه یا عطسه می ‌کند، حفظ کنید. این می ‌تواند از تنفس ریز قطره های حاوی ویروس، که از طریق بینی یا دهان از طریق سرفه و عطسه در فضا منتشر می شوند، جلوگیری کند.


  1. سطوح را تمیز و ضدعفونی کنید

ویروس می ‌تواند تا ۴۸ ساعت روی سطوح باقی بماند و با لمس سطوح آلوده توسط دست فرد انتقال می یابد. تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوحی که به طور مرتب از آن استفاده می ‌کنید می ‌تواند به جلوگیری از گسترش میکروب ‌ها کمک کند.

نحوه ساخت مایع ضدعفونی کننده با محلول سفیدکننده (وایتکس): با توجه به در دسترس نبودن الکل برای ضدعفونی کردن سطوح بهترین و ارزان ترین راهکار استفاده از سفید کننده های رایجی که همه ما آنها را با نام وایتکس میشناسیم است. برای این منظور شما میتوانید 100 سی سی محلول سفید کننده را با 2.5 لیتر آب رقیق کرده و سپس جهت ضدعفونی کردن سطوح از آن استفاده نمایید.


  1. از لمس کردن چشم ها ، بینی و دهان خودداری کنید

همانطور که در قسمت بالا گفتیم وقتی فرد عطسه یا سرفه می کند، ریز قطرات حاوی ویروس روی سطوح تا 48 ساعت بر جای می مانند، و در صورتی که روی سطوح دست بزنیم و بعد این دست را به چشم، دهان و یا بینی بزنیم قطعا به این عفونت ویروسی مبتلا خواهیم شد. پس خواهش می کنیم تا حد امکان دست ها را به صورتتان نزنید و تا جایی که می توانید از ورود این مهمان ناخوانده به بدنتان پیشگیری کنید.


  1. بهداشت مربوط به عطسه و سرفه را رعایت کنید.

آیا می دانید اگر تمام افرادی که سرفه یا عطسه می کردند، با ماسک، دستمال  و یا حتی با آرنج هنگام عطسه یا سرفه صورتشان را می پوشاندند اکنون با این ارقام مبتلا شده مواجه نبودیم؟؟  لطفا برای پیشگیری از ابتلای افراد دیگر به این ویروس، در هنگام عطسه یا سرفه با دستمالی صورتتان را بپوشانید و سپس آن را دور انداخته و با روش اصولی و به مدت 20 ثانیه دستانتان را بشویید.


  1. ابزار مورد نیاز برای پیشگیری را تهیه کنید

اگرچه مقامات بهداشتی استفاده از ماسک را توصیه نمی کنند مگر اینکه شما واقعاً یا بیمار باشید و یا در تماس مستقیم با افراد آلوده باشید، اما تهیه دستکش، اسپری یا ژل الکل به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس و سلامت بیشتر خودتان توصیه می شود. تمام اقلام موردنیازتان را تهیه کنید.


  1. به روز باشید و اطلاعات مربوط به شهرتان را دنبال کنید

کانال خبری مربوط به شهرتان را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا در جریان خبرهای کرونا ویروس در شهر خود قرار بگیرید. به روز ماندن و اطلاعات بیشتر در مورد شهرتان به شما در پیشگیری و رعایت بهتر دستورالعمل ها کمک خواهد کرد.


  1. فقط در صورت داشتن علایم به مراکز بهداشتی مراجعه کنید

اگر احساس خوبی ندارید، بهتر است در خانه بمانید تا از آلوده شدن دیگران به ویروس جلوگیری کنید. اگر عوارض جانبی جدی تری مانند سرفه خشک، تب یا تنگی نفس را تجربه می کنید، برای تعیین مراحل بعدی با ارائه دهنده خدمات پزشکی تماس بگیرید.


منبع: پیشگیری از کرونا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.